Alla inlägg under oktober 2016

Av Therese - 30 oktober 2016 09:48

Nu var det ett tag sen vi uppdaterade men tiden räcker inte riktigt till då jobb &

hundarna tar all tid precis som det ska vara :D

I september var vi på Mentalbeskrivning   på Kind BK med Brandies döttrar Freja(Mon Ami) & Missty.

En riktigt härlig dag & med många härliga hundar,mattar & hussar:D

Freja har nu känd mental status och Misstys matte bröt,då hon byggde på sig lite väl mycket rädsla,men

hon har chansen att göra om det vid ett senare tillfälle.

 

Jag & Brandie har gått NoseWork kurs(efter mycket eftertanke på vilken hund jag skulle gå med,så

valde jag henne pga att hon är lite äldre,trygg i sig själv & gillar att träna in nya moment..)

Det var en superkul kurs och Brandie var klockren för uppdraget,utmaningen låg hos mig att klicka rätt vid inlärningen  .Så nu är första delen & doften Eukalyptus avklarad med behållarsök & inomhussök,vi fick

även göra inofficiellt doftprov,där dom skulle markera en låda som doften finns i(av 12 )vi hade 3 min

på oss,Brandie fixade det på 10 sek.Vi satsar på att göra officiellt doftprov så småningom och fortsätter

att träna tills nästa kurs då vi ska göra fordonssök m.m

Nu håller jag på att överföra träningen på dom andra hundarna som även dom tycker att det är superkul  :) 

Så har ni chansen att testa så gör det :D

 

Naturligtvis ska även Susanne & hennes killar RLD N,RLD F,RLD A Lappforsens Deamon &

RLD N,RLD F Lappforsens Fudge gratuleras då dom haft en riktigt bra tävlingssäsong :

Klubbmästare agility 2016 Kind BK,Susanne & Deamon,på andra plats:Susanne & Fudge

 Lappforsens Deamon är uppflyttad i Mästarklass på Rallylydnad

Igår gick Klubbmästerskap i lydnad & rallylydnad av stapeln på Kind BK:

Lydnad (klass 2):3:dje plats Lappforsens Fudge

Rallylydnad(avancerad):2:a plats Lappforsens Deamon,3:dje plats Lappforsens Fudge

Stort grattis Susanne & Killarna  

 

 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards